Pigment

Pigmentvlekken zijn helaas zeer storend en soms niet te vermijden, maar veel mensen hebben hier last van. Ze kunnen ontstaan onder invloed van:

  • Zwangerschap 
  • Hormonale schommelingen 
  • Anti-concenptie 
  • Medicijnen 
  • Genetische aanleg 
  • Chemische stoffen
  • Vitamine D tekort 
  • UV-licht

 

Een van de externe factoren die ervoor zorgt dat pigmentatie verandert is de zon. UV-licht is een boosdoener net als een tekort aan vitamine D. Veel mensen hebben een hele lage vitamine D-waarde in hun lichaam. Dit kom doordat we veel binnen zijn. We hebben de zon op onze huid nodig! 

Dit is belangrijk voor jouw gemoed en voor de gezondheid van de huid. Het klinkt wellicht tegenstrijdig maar een paar keer per week, direct zonlicht op jouw hele lijf voor 15 minuten is heel gezond!

 

Brightning Treatment 

Pigment is moeilijk om aan te pakken maar hier geldt: 'Ook in huidverbetering is het de lange termijn visie die loont. Een snel effect is vluchtig. Huidverbetering is een traject dat planning, opvolging en zuivere ingrediënten vraagt om tot duurzame resultaten te komen'.

 

Niet getreurt, het is zeker mogelijk om pigment aan te pakken! Speciaal hiervoor heb ik een heerlijke behandeling samengesteld.

 

Wat doet deze behandeling voor jouw huid?

  • De huid algemeen op te lichten 
  • Pigmentvlekken te verminderen
  • Ter preventie van verdere hyperpigmentatie

 

Wil je deze behandeling boeken? Klik dan op de knop hieronder.

Producten voor thuisgebruik*:
  • Cleansing milk/ gel 
  • Skin Renewing Lotoin
  • B-white serum/crème

In de zomer:

  • Sun Face SPF 50 als dagcrème inzetten

 

Als extra ondersteuning voor thuis:

  • AHA peel 
  • Anti-Pollution masker 
  • MLV Hydra Treatment (kuur/optioneel)

 

Bij het behandelen van pigment is het zeer belangrijk dat het thuisadvies wordt opgevolgd voor goed resultaat!

*Het kan zijn dat mijn advies in de praktijk anders is, ik stem het helemaal af op jouw huidbehoefte.

 

Wat kan je zelf doen tegen de pigmentatie?
  • Bescherm jezelf tegen UV schade, gebruik een zuivere SPF. Kies een zonbescherming die geen chemische onbalans veroorzaakt. Bijvoorbeeld de Clephar UVA Face Sun cream.
  • Slik vitamine D3-supplementen als je een vitamine D-tekort hebt. Het is aan te raden om hier in het najaar en de winter even bij stil te staan. Slik bij D3 ook K2.
  • Zorg dat je voldoende goede vetten binnen krijgt. Denk hierbij aan 15 gram lijnzaadolie per dag of 400 mg omega 3 vetzuren (lange keten vetzuren DHA en EPA).
  • Slik dagelijks een vitamine C voedingssupplement met 400 mg. Kijk bijvoorbeeld eens naar de hoeveelheid vitamine C in jouw mulitivitamine of naar losse vitamine C-tabletten. Een teveel aan vitamine C in het lichaam kan geen kwaad en plas je gewoon weer uit.
  • Eat Healthy! Eet minder suiker, zo vers en puur mogelijk en voeg vezels toe aan jouw eetgewoonte.
  • Vermijd ‘the bad ones’ Vermijd huidverzorgingsproducten met ingrediënten die de huid en hormoonstelsel verstoren. Met de juiste producten kun je huidpigmentatie een stuk verlichten of ophelderen. Zeker als de pigmentatie er nog niet zo lang zit, kun je met een goede exfoliator/scrub veel winst behalen. Vermijd ingrediënten die kunnen reageren op zonlicht in make-up en huid- en haarverzorgingsproducten.